fbpx
Rola wody w organizmie

Rola wody w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu człowieka

Ciało człowieka składa się w około 70% z wody. Często zapominamy, jak ważny jest to składnik w naszej diecie. By dostarczyć niezbędną ilość do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu, powinniśmy dostarczyć minimum 2 litry wody. W zależności od tego, jak aktywny tryb życia prowadzimy oraz podczas upalnej pogody, powinniśmy zwiększyć ilość przyjętych płynów. Warto wspomnieć, że mineralna woda (np. Muszynianka) dostarczy nam potrzebnych minerałów, które nasz organizm wydala wraz z potem w ciągu całego dnia.

Czy herbata może zastąpić picie wody?
Wbrew powszechnym opiniom, także herbata nawadnia organizm. Szczególnie polecana jest herbata biała (np. MAYO Herbata liściasta biała), zawierająca więcej antyoksydantów niż herbata zielona i czarna. Pozytywnie wpływa także na układ kostny i krwionośny, zmniejszając ryzyko zawału o połowę!

Jakie mogą być objawy niedoboru wody?
Często pierwszym objawem, który każe nam sięgnąć po wodę jest odczuwanie suchości w jamie ustnej lub silnego pragnienia. Rzadko wiążemy bole głowy, problemy z koncentracją czy opuchliznę ciała z niedostatkiem wody, dlatego pierwszą czynnością, jaką powinniśmy zrobić, to szklanka wody opróżniana małymi łykami w ciągu 10 minut. Dobrym nawykiem jest dostarczanie płynów małymi łykami przez cały dzień. W przeciwnym razie wypicie całej butelki na raz nie przyniesie nam większych korzyści, gdyż nadmiar wody wraz z cennymi minerałami zostanie usunięty z naszego organizmu wraz z moczem.

Jakie korzyści otrzymamy dostarczając odpowiednią ilość wody?
Nawodniony organizm to taki, który pracuje z całą swoją mocą. Łatwiej jest nam skupić się na wykonywanych czynnościach, jesteśmy pełni energii. Nasza skóra wygląda zdrowo, jest napięta, a zmarszczki mniej widoczne. To również świetny sposób dla osób walczących z otyłością – wypicie szklanki wody przed posiłkiem sprawia, że ośrodek sytości zostanie szybciej pobudzony, a osoba licząca kalorie przyjmie mniejszą porcję posiłku. Picie wody przed snem będzie mieć dobry wpływ na nawodnienie chrząstki, która w nocy najlepiej się regeneruje. Powinny o tym pamiętać szczególnie osoby zajmujące się amatorskim uprawianiem sportu.

Autor: Magda Dalmata

Udostępnij
Polub nas na Facebooku!
Obserwuj nas na Instagramie!